tisdag 20 oktober 2015

Top ten Tuesday - Bookish wishes

Veckans tema för Top ten Tuesday är litterära önskningar. Det du drömmer kan anden i boken ordna!
Utan inbördes ordning:

1. Jag önskar att jag hade en portal till Narnia i min garderob
Det finns många litterära platser jag skulle vilja besöka men just Narnia är en av mina gamla barndomsfavoriter. Att gå genom garderoben är ett måste.

2. Jag önskar mig den sista boken i Justin Cronins Passage-trilogi 
Det börjar bli hög tid att ge ut den sista och avslutade delen nu. Typ igår!

3. Jag önskar mig en TARDIS att göra om till hemmabibliotek
En vägg full av Billy-hyllor i all ära men vad jag verkligen vill ha ett riktigt bibliotek med öronlappsfåtöljer, stora ytor och högt till tak. Hur nu det ska få plats i min lilla standard-etta.

4. Jag önskar mig Terry Pratchett vid liv och utan Alzheimers
41 böcker om Skivvärlden är bara inte nog.

5. Jag önskar att få dricka afternoon tea med professor Tolkien
Att få diskutera historier med den mannen...

6. Jag önskar mig att vara lika bra som Neil Gaiman på att fästa fantasi på papper
Alltså, den mannen. Om jag bara finge hälften av hans förmåga skulle jag vara nöjd. Jag tar för övrigt tillbaka detta med utan inbördes ordning. Denna först! Sedan utan inbördes ordning.

7. Jag önskar spendera en dag i en steampunkroman
Vicotriana och luftskepp. Varför inte spendera tiden som luftpirat?

8. Jag önskar mig litterära tatueringar
Det finns en vag plan för dessa men för att något ska hända måste jag tydligen besöka en tatuerare

9. Jag önskar mig förmågan att läsa en bok för första gången igen
För ibland är jag så avundsjuk på dem som har en bok oläst.

10. Jag önskar att jag kunde läsa fortare och ändå få samma behållning av läsandet
Tänk så mycket mer jag skulle hinna med!

4 kommentarer:

  1. Dricka te med Tolkien? Ja, det hade ju varit lite spännande. Undrar om man blivit besviken eller nöjd...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt klart nöjd! Ingen kommer någonsin kunna bevisa motsatsen ;-)

      Radera
  2. Just det, tredje delen i Passagen-trilogin, var det inte meningen att den skulle komma 2015? Ser nu att den verkar vara framflyttad till nästa år :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den flyttad fram lite nu och då. Han gör dock en väldig massa annat :-(

      Radera