söndag 4 oktober 2015

Life is like a box of chocolates

Det sägs att tiden flyger förbi. Jag har nog också sagt så förut men i så fall tar jag tillbaka det. NU flyger tiden förbi! På jobbet. Privat. I fredags blev jag riktigt rädd när jag insåg att jag knappt kom ihåg vad jag gjort i veckan. Jag är helt uppslukad av det jag gör och dagarna flyter ihop. Det är också en kliché en slänger sig med, men aldrig förr har jag verkligen menat det. Med det inte sagt att det inte är roligt. Jag har hur kul som helst! Fast det är läskigt också. Jag är utan tvekan utanför fin bekvämlighetszon!

Att kliva ur sin bekvämlighetszon är nyttigt ibland men det är ack så energikrävande. Om jag sluter ögonen nu så somnar jag. Det är den tanke som etsat sig fast i huvudet och den är baserad på den utmattning jag känner, men den är också helt fel. I huvudet pågår så mycket just nu, så många tankar och idéer som ska sorteras. Samtidigt finns där en glädje. En glädje kommen ur det att få lära sig något nytt och riktigt ingående. Att få tänka om och se förändring. Helt klart gör alla tankar och känslor det svårt att sova. Det har varit en intensiv månad och det intensiva är inte slut än. Jag måste hålla ögonen öppna i en vecka till. Efter det hoppas jag på att få åtminstone ett par veckors respit. Det behöver jag för det är inte förrän till årsskiftet det verkligen lugnar ner sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar