söndag 1 februari 2015

Månadssummering

Årets första månadslöften ska utvärderas. Av två har jag klarat ett med glans och ett misslyckades p.g.a glansis. Det löfte jag trodde skulle bli svårast var att bara dricka läsk på helger. Visst var jag sugen men inte bara har jag lyckats hålla mig i veckorna, jag har automatiskt också dragit ner på mängden på helgerna och det var helt oplanerat. Klapp på axeln!

Löfte nummer två var att spendera minst 15 minuter utomhus varje dag och det gick kanonbra på länge det var riktigt kallt och snöigt men när snön förvandlades till svallis på gångvägarna tog självbevarelsedriften över. Visst hade jag kunnat inhandla tantbroddar men jag valde att under några dagar spendera min tid i läsfåtöljen istället. Inget ont som inte har något gott med sig! Det inofficiella löftet var att läsa 5 böcker under januari månad och det gjorde jag. Hade ju flera timmar till godo när jag igår läste ut bok nummer fem!

Ett okej resultat för månadens löften med andra ord. Framför allt känner jag mig peppad av resultatet med läsken. Jag trodde på fullaste allvar att jag aldrig skulle kunna vänja mig av med Pepsi Max! Inför februari står det löftet kvar, att bara dricka läsk på helger. Jag vill inte falla tillbaka i gamla vanor där. Utöver det blir det två nya löften.

Februaris tre löften lyder som följer:
* Bara dricka läsk på helgen.
* Promenera minst 3 gånger per vecka.
* Äta vegetariskt minst en gång per vecka (om någon har tips på goda veg.rätter tas dessa emot med varm hand)

Månadens inofficiella löfte får väl bli att blåsa lite liv i bloggen och skriva om det jag läste i januari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar