onsdag 15 januari 2014

15. En grej som gör mig vansinnig i vardagen

Alla dessa människor som tror att de kan köra bil och sms:a samtidigt! Jag har fyra mil till jobbet och jag åker bil dit och hem varje dag, antalet människor som knappar på telefonen är otäckt många. Helt plötsligt så kör jag ikapp en bil som står näst intill still på motorvägen och när jag kör om har människan bakom ratten näsan i telefonen. Jag åker bakom någon som vinglar över hela vägen och om jag lyckas smita om så ser jag att händerna vilar mer på telefonen än på ratten. En bil kommer vinglande genom en rondell, ingen styrsel ingen blinkers och se på fan, när hen byter fil mitt framför en stackare som måste tvärnita så sitter hen med telefonen i nävarna. Värst av allt är de som håller på att köra in i bakluckan på bilen framför för att de inte ser att den kör långsammare än vad de själva gör. Ni vet, de måste ju skicka sitt superviktiga sms..!

Ja, det finns många andra saker i bilen som kan störa och många av dem kan anses vara lika illa som att sms:a (gör inte dem heller då!) men om du pratar med din passagerare så har du ändå ögonen på vägen. Folk som sms:ar bakom ratten kör lika illa som en full. Allvarligt. De borde inte få behålla sina körkort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar