söndag 6 oktober 2013

Tillbaka till verkligheten

Jag har avnjutit en vecka på Mallorcas underbara östkust (o den vackra naturen, havet och den goda maten!) men har nu landat hemma i kära gamla Sverige igen. Medelhavet i all ära men Sverige är ändå vackrast av allt. En solig höstdag som denna söndag blir jag om och om igen förälskad i detta land! Färgerna. Luften. Dofterna.

I vilket fall.

Efter nogsamt övervägande fick två böcker följa med på resan. Terry Pratchetts The light fantastic (för Pratchetts humor är perfekt semesterläsning) och George R R Martins Kampen om järntronen (för att jag planerar en fantasyvinter och nu är det f-n dags). Stephen Kings Under kupolen fick stanna hemma trots att jag har mer än halva boken kvar, för den fick helt enkelt inte plats i resväskan. Jag gjorde dock en miss i beräkningen... Mormor hade naturligtvis med sig mängder av korsord och det fanns både spel och bra tv (Snooker) att tillgå så läsandet blev inte så omfattande som jag tänkt, därför har jag ungefär halva Kampen om järntronen kvar att läsa nu när jag kommit hem. 

Hur gör man när man har två tegelstenar halvlästa och man är lika pepp på båda???

Jag vet att jag kommer läsa Under kupolen eftersom jag tänkt titta på serien (del ett är inspelad och redo att avnjutas) men jag har verkligen (och inte helt oväntat) kärat ner mig i Game of thrones. Till råga på allt måste jag jobba i morgon, för det är ju vanlig måndag. Jag har inte tid att jobba! Jag behöver läsa, skriva och kratta löv! Kära bekymmer förstås, men ändå med betoning på bekymmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar