söndag 15 september 2013

Gå maran till mötes

I år ska jag delta i NaNoWriMo! Jag saknar mitt skrivande men tycks inte kunna få ändan ur för att återuppta det. Jag behöver tydligen en morot och att gå i mål den 30 november skulle kännas fantastiskt! Jag har börjat fila på en intrig. Egentligen är den inte mycket till intrig än men det kan bli, om jag lägger manken till. Jag måste lägga manken till för ingen kan göra det åt mig. November är redan späckat och då är det oftast som lättas att få något gjort.

Jag vet vad jag måste göra för att återuppväcka min sovande fantasi. Det kommer bli ett hårt jobb men jag vet att det kommer vara värt varenda ångestladdad sekund. Jag måste nöta, nöta, nöta och jag måste börja redan nu. När väl november är här ska grundidén vara på plats och dörren till mitt kaosartade inre vara öppen. Viljan finns och en stark vilja kan, nej ska besegra rädslan för det okända!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar