tisdag 17 september 2013

Det är hög tid för en enkät!

Lyckan då jag hittade en enkät hos Fiktiviteter!

Vad läser du just nu?
Just nu läser jag den opraktiskt omfångsrika Under kupolen, vilken jag hoppas vara färdig med till oktober då den kommer som tv-serie.

Vad kommer du att läsa härnäst?
Troligen något av Terry Pratchett. Jag har flera böcker i pocketformat liggandes och det passar utmärkt till utlandsresan. 

En bok du sparat till ett speciellt tillfälle?
Håller på lite fantasy-böcker jag först tänkte läsa under sommaren. Spånar på en fantasy-vinter och hoppas på mycket snö. Just nu känns fantasy och snöfall som en väldigt lockande combo. 

Den senaste boken du gav upp?
Jag ger upp böcker lite då och då. Den första jag kommer att tänka på är dock Erica Jongs Skriva för livet - förföra demonen, som mest var en lång lista på vilka kändisar hon legat med.

Den första boken du läste på engelska?
På engelskan i sjuan läste jag Stand by me/ The body av Stephen King.

Den senaste boken du läste på svenska?
Klockan K av Agatha Christie, en av de obligatoriska sommarpusseldeckarna jag läste på stranden i somras.

Kan du citera några dikter?
Jag kan delar av väldigt många men förmodligen inga i sin helhet.

Hur hittar du tiden att läsa så mycket som du gör?
Det gör jag inte. Tiden infinner sig inte sjlävmant, man måste ta sig tiden och det har jag inte gjort. Ursäkterna är många men egentligen lurar jag bara mig själv. Jag vill läsa mer men....

Vilka nya boksläpp ser du mest fram emot den här hösten?
Höstens boksläpp har jag sorgligt dålig koll på men jag ser så fram emot Justin Cronins The city of mirrors. Det blir... till våren?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar