torsdag 27 december 2012

Lägesrapport

Trollet fick minsann åka hem den 23:e! Inte helt tumörfri men busig och pigg. Härligt!

För egen del har jag sett the Hobbit inte en men två gånger, jobbat häcken av mig, slagit in julklappar, kokat knäck, firat jul och läst the Passage. Att sitta uppkrupen i soffan medan golvet är fullt av barn som leker med sina julklappar och alla soffgrupper och fåtöljer är fulla av fler vuxna med tillhörande bok - få saker kan slå det när det kommer till mysighet! 

Att slita sig från sådant och åka till jobbet, alldeles full av julgodis, det var minsann ingen lek! Huvvaligen! Tur att det bara är två arbetsdagar denna vecka för mer hade jag inge klarat av. Det är inte ofta jag fryser men idag har jag gått runt och mått som en isbit hela dagen. Borde ha önskat mig ett badkar av tomten!

Nej, nu måste jag krypa ihop i fosterställning och ha lite trötthetsångest en stund. Mer om the Hobbit och the Passage vid ett senare tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar