onsdag 12 december 2012

Kära Tomten

I år önskar jag att alla som köper en julklapp åt någon även ger ett par kronor till Barncancerfonden, t.ex genom denna insamling. 

Trollet Maja fick tidigare i år diagnosen neuroblastom, vilket är en sjukdom som är svår att bota och har hög dödlighet. Sedan dess har hon genomlidit cellgifter, operationer, stamcellstransplantation och strålbehandlingar men Maja är ett stentufft troll och hon kämpar på. 

Nu vet jag, Tomten att Maja fick träffa dig när du besökte Astrid Lindgrens barnsjukhus i måndags, men vi hoppas väl innerligt ändå att hon får komma hem till jul! Det vore så himla fint om hon fick åka hem och busa med katten å det snaraste.

Tomten, det pågår intensiv forskning kring neuroblastom, bl.a. för att hitta bättre behandlingsmöjligheter, så att 2-åringar inte behöver gå igenom både transplantationer och att bli sövd inför otaliga strålbehandlingar. Det är därför jag önskar mig ett par kronor till Barncancerfonden. Du kanske kan hjälpa mig lite med det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar