måndag 19 november 2012

En enkät för att det är måndag

Maria, som jag hittade enkäten hos, gjorde den visserligen en söndag men allvarligt, vad kan bättre liva upp en trist och tråkig måndag än en liten frågestund?!

Senaste böckerna jag läste: 
Dark places och Dubbelsäng i Danmark var de två senaste. Det har inte blivit mycket läsa de senaste månaderna, tyvärr.

Böcker jag läser nu:
Sugar - kvinnan som steg ut ur mörkret. Och är inte det en dåligt översatt titel då? Originalet är The crimson petal and the white. Som tur är ter sig innehållet bättre.

Böcker jag ser fram emot:
Näst i tur står The Passage och den längtar jag verkligen efter. Annars ser jag fram emot en riktig fantasyvinter. Jag har mängder av Terry Pratchett, Raymond E. Feist, George R.R. Martin och Robin Hobb liggandes.

Senaste filmerna jag såg:
Senaste bio-filmen jag såg var nog Rock of ages, 

Filmer jag ser fram emot: 
The Hobbit, Sinister och med kidsen vill jag verkligen se De fem legenderna.

Senaste TV-serierna jag såg: 
 Criminal minds och The big bang theory är mina svaga punkter.

TV-serier jag längtar efter: 
Criminal minds. Alltid nya avsnitt av Criminal minds (när jag blir stor ska jag gifta mig med dr Spencer Reid).

Musik jag lyssnar på just nu: 
Corroded - State of Disgrace

Musik jag ser fram emot:
Nu känner jag mig verkligen som en världsfrånvänd gammal tant men nej, jag har ingen aning om jag borde se fram emot något eller ej. Jag skyller på att jag just upptäckt Corrodeds senaste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar