torsdag 29 november 2012

Dag 29 - Vilken karaktär skulle du vilja vara


Först tänkte jag häxmästaren från Angmar för att han är så jvla grym, efter det funderade jag på Galadriel för att hon är så mäktig och vacker och sedan tänkte jag Gandalf för det vore tufft att kunna det där med magi, men sedan fastnade jag på deras raka motsats - Sam. Han har ett förbaskat otacksamt jobb under resan mot domedagsberget men han tappar aldrig hoppet (storslaget!) och väl hemma får han gå i trädgården och påta. När han inte umgås med sin enorma familj förstås, eller skriver på boken han ärvt av Frodo.

Det kan hända att jag känner mig lat men jag gillar det behagliga liv Sam har före och efter äventyret! Jag gillar också hans jordnära inställning under hela resan. Han är pragmatisk och resolut. Älsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar