tisdag 20 november 2012

Dag 20 - Om du var från Midgård, var skulle du bo

Om hobbitar sägs bland annat följande: 
"... och även om de lätt lägger på hullet och inte skyndar sig i onödan så röd de sig likväl smidigt och kvickt.
Fortsatt om deras utseende sägs: 
"de såg vänliga och frimodiga ut och hade pigga ögon, röda kinder och munnar som föreföll skapta för att skratta, äta och dricka
Och vidare:
"När det gäller hobbitarna i Fylke, som den här berättelsen handlar om, så var de ett gladlynt folk när frid och välstånd rådde. De hade färggranna kläder och var särskilt förtjusta i gult och grönt, men skor bar de sällan eftersom de hade härdig läderartad hud under fötterna och tjockt krulligt hår, vanligtvis brunt, ovanpå dem - inte olikt håret på huvudet."

Nu har jag förvisso inte mycket hår på fötterna och den där läderartade huden under fötterna - jag försöker fila så ofta jag kan, men utöver det är jag nog ganska mycket av en hobbit. Jag delar även deras kärlek till allt som växer och spenderar gärna mycket tid med mina odlingar. Ja, jag måste nog säga att om jag var från Midgård skulle jag bo i Fylke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar