onsdag 31 oktober 2012

30 days of LOTR

På diverse ställen har jag hittat utmaningen 30 dagar Sagan om ringen  och jag hade tänkt dra igång den 30 dagar före filmpremiären av the Hobbit - an unexpected journey, men jag kan verkligen inte hålla mig. Jag beslutade mig således för att dra igång nu på en gång! Vad kan pigga upp mer än lite Härskarringen under grå november?!

Jag har som sagt hittat olika 30-dagarslistor men jag har varit tvungen att ändra på vissa rubriker. Det var helt enkelt för mycket "least favourite" och jag vill plocka fram det positiva. Så det så!

Listan nedan är mitt hopkok av olika 30-dagarsutmaningar samt ett par egna frågor. Jag kommer i de flesta fall att fokusera på hur det ser ut i böckerna för böckerna är bäst, och jag drar igång imorgon!

1. Favorithobbit?
2. Favoritplats?
3. Favoritalv?
4. Favorithändelse i Sagan om ringen/Ringens brödraskap
5. Vem skulle vara din bästa vän i Midgård?
6. Bästa måltid?
7. Favorit i brödraskapet?
8. Bästa scen på alviska?
9. Favoritskurk?
10. Favoritduo (icke romantisk)?
11. Favoritcitat från Sagan om ringen/Ringens brödraskap?
12. Fulaste ork eller uruk?
13. Favoritmänniska?
14. En scen som alltid får dig att rysa?
15. Favoritsång?
16. Bästa stridsscen?
17. Favorithändelse i De två tornen
18. Bästa seger?
19. En scen som alltid får dig att gråta

20. Om du var från Midgård, var skulle du bo?
21. Favoritcitat från De två tornen?
22. Favoritscen i filmerna som inte finns i böckerna?
23. Bästa dödsscen?
24. Favorithändelse i Konungens återkomst
25. Favoritpar?
26. Bästa casting?
27. Favoritcitat från Konungens återkomst?
28. Redigera om filmerna: Vilken scen skulle du inte ta med?
29. Vilken karaktär skulle du vilja vara?
30. En scen som alltid får dig att skratta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar