onsdag 12 september 2012

Tegelstenshöst

Eftersom jag är så otroligt bra på att slutföra mina utmaningar tänkte jag starta en till. Jag har en hel del tegelstenar ligger olästa i min bokhylla (och på det antika bordet jag ärvt av tant Iris) så vad passar bättre i det kommande höstrusket än att frossa i riktiga mastodontböcker?

Jag hade tänkt mig tre stycken:
The Passage - Justin Cronin
Sugar - Michelle Paver
Fågeln som vrider upp välden - Haruki Murakami

Det vore himla fiffigt om jag kunde läsa de två första, eftersom jag då lyckas slutföra min Boktolva också.

Utöver dem har jag hittat två bonusböcker att läsa om tid och ork skulle infinna sig.
Den sista människan - Mary Shelley
Daughter of the Empire - Raymond E. Feist

Den sistnämnda är jag sjukt sugen på för tillfället. Jag känner att fantasy och främmande världar är vad jag behöver just nu.

3 kommentarer:

  1. Jag säger bara lycka till!!!! Själv ska jag försöka få mina raggsockor klara. De är utmaning för mig./anette

    SvaraRadera
  2. Och de tegelstenar du valt är ju sjukt bra alla tre. Lyckosam läsning! :-)

    SvaraRadera
  3. Anette: Lycka till med sockorna!

    DMT: Låter lovande tycker jag :)

    SvaraRadera