onsdag 4 juli 2012

Semesterrapport

Jag håller tummarna för att min kära mor har sin Agatha Christie-samling hemma i lägenheten för i annat fall har hon givit bort den. Jag menar - man kan väl ändå inte ge bort en komplett Christie-samling?!

I vilket fall har jag fått överge de två böckerna jag tänkt läsa av sagda författare och fått ersätta det med ett par extra Maria Lang. Vilka det blir har jag inte lyckats klura ut. 

Hittills har jag avverkat två böcker under semestern och de senaste dagarna har jag och 9-åringen legat och läst ikapp. Han som skulle sluta skola för alltid efter 3 veckor i ettan (eftersom hans lärarinna tyckte att han läste för dåligt) har nu, efter två år, hittat sin läslusta. Det enda han pratar om är böcker och när han kan läsa nästa gång. Jag tror jag har lyckats smitta av mig. Ett lyckat uppdrag med andra ord!

2 kommentarer:

  1. Skön semester!!!/anette

    SvaraRadera
  2. Jamen visst!
    Hur går det att vara småbarnsförälder?

    SvaraRadera