söndag 13 maj 2012

100 Fiktiviteter - tävlingen

Helena konstaterar att det finns många saker att fira - våren, att hon inte lade ner sin blogg (hurra!), hundralistor mm - och jag är inte sen att hålla med. Jag älskar att fira!

Den där 100-listan innehåller flertalet böcker jag läst och ännu fler jag skulle vilja läsa men om jag nu måste välja en (varför är det alltid lika svårt?!) så väljer jag The Haunting of Hill house av Shirley Jackson. Skräck är lite (läs mycket) av en favoritgenre men jag har svårt att hitta böcker som är sådär obehagliga och läskiga att det kryper i hela kroppen. The woman in black och Evig natt är två men innan jag läste dem var det längesen jag verkligen blev skrämd från vettet. The Haunting of Hill house verkar vara en bok som kan göra just det - skrämma mig från vettet - och eftersom jag tydligen inte har alla knivar i lådan gillar jag det.

För att förtydliga vad firandet handlar om så är det alltså en tävling där Helena lottar ut en bok ur listan 100 Fiktiviteter. Här hittar ni tävlingen! Må bäste lyckost vinna!

2 kommentarer:

  1. Jag blir inte heller skrämd så ofta, men jösses, Evig natt! Då blev jag mörkrädd i ett ljust rum, typ.

    SvaraRadera
  2. Samma här! Rädd för spöken mitt på ljusa dagen. Vill inte ens tänka på hur rädd jag varit om jag läst boken en mörk vinterkväll, med snön utanför fönstret..!

    SvaraRadera