måndag 9 april 2012

On the road to Härdsmälta

Tillvaron känns som ett enda kaos just nu. Utan egentlig anledning faktiskt. Min hjärna kan nog liknas vid härden i en kärnreaktor på väg mot smälta - oordningen ökar av sig självt under fullständig okontrollerade former. En skulle kunnat tro att 4 dagars ledighet kunde få mig att gå ner i varv men, eh - nej. Tänk att det är snart två veckor sedan jag var på kurs (inte med Kurt) i Tyskland och bara råkade gå in på Pocketshop, där jag visst råkade köpa en liten bok.

Köpstopp? 
Jag?! 
Nä!

Jag bar runt på ett inslaget (och rabatterat) paket med Hungerspelen länge men insåg nog sedan att jag inte kunde släpa omkring på det hela resan. Vi var trots allt fortfarande på Arlanda då. Istället tog jag en liten nätt utgåva av H.G. Wells The Invisible man. 
Dels för att jag inte kan lämna en bokhandel utan att ha handlat och dels för att jag tycker Penguins omslag är så snygga. Jag vet inte om det var tur eller otur att just den (Invisible man) muggen var slut på lagret...

2 kommentarer:

  1. 4 dagar ledigthar väl inte varit fel??? Jag längtar till semestern!!! Tror att just semester är vad vi behöver. Sängen ropar på mig redan, pust:)/anette

    SvaraRadera
  2. Jag borde gå och sova också men vet att jag inte kommer somna. Sömnen lyser med sin frånvaro de flesta kvällar, förmodligen för att jag är så uppe i varv hela tiden. Känns bra att jag valt tidig semester!

    SvaraRadera