söndag 20 november 2011

I min läshög

Enkäter, enkäter! Don't we just love enkäter?! Detta är en som Eli läser och skriver blåst liv i.

I läsfåtöljen: Metro 2034 av Dmitrij Gluchovskij. Postapokalyps och stad under staden i en fängslande blandning.

I väskan: Microserfs av Douglas Coupland. Men om sanningen ska fram var det längesen jag läste i den.

På sängbordet: En korsordstidning, senaste numret av SF-bokhandelns månadsmagasin och julnumret av Allt i hemmet (pyssel och pynt ftw!). Skulle vilja läsa Metro 2034 ibland men då skulle jag nog aldrig somna.

Nyss utläst: Det är synd att säga nyss eftersom mitt läsflyt lyst med sin frånvaro men den senast utlästa boken är Something wicked this way comes av Ray Bradbury. 

Väntande: Legend av Richard Matheson, The Passage av Justin Cronin och Sugar av Michel Faber är återstoden av min Boktolva.

Övrigt i att-läsa-högen: Har ett par riktiga tegelstenar som väntar. Fågeln som vrider upp världen av Haruki Murakami samt en vackert inbunden Poe-samling jag köpte när jag var i Helsingfors.


2 kommentarer:

  1. Ska snart börja på Metro 2033, du tycks vara ett år före mig:)

    SvaraRadera
  2. Japp, 2033 läste jag tidigare i år. Nu äntligen har jag kommit igång med uppföljaren. Håller tummarna för att den ska hålla samma klass!

    SvaraRadera