fredag 11 november 2011

Egentligen är jag ganska less på alla ettor

men jag blev så inspirerad av Lyran och Anna så jag var helt enkelt tvungen att se om jag kunde få ihop en hel serie siffertitlar ur boksamlingen. Med lite letandes i kartongerna i förrådet kunde jag det. Tydligen avspeglas min kärlek till matematik även i mitt läsande...
En ficka full med råg med Agatha Christies Jane Marple i sitt esse.
Sagan om de två tornen. Kommentar överflödig? Tolkien i sitt esse.
De tre blir dragna i Stephen Kings epos om Det mörka tornet
Berättelsen om Pi ger upphov till nördhumor på Yann Martels bekostnad
Fyrklövern på spaning är en fin del av min Enid Blyton-samling.
Slaugherhouse five. Ja, så kan det gå sa Kurt Vonnegut
Studio sex. Om bara Liza Marklund kunde hålla sig till krönikor!
Sju sorters kakor från allas vårt ICA provkök.
Om en Buick 8, en polismans verklighet på Stephen Kings vis.
Nio prinsar i Amber, fantasy av Roger Zelazny
Tio rivjärn, inte Arto Paasilinnas bästa
Elva. Steg elva av tio i Arne Dahls deckarsvit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar