lördag 20 augusti 2011

Stolt storasyster och lycklig boknörd

Idag kan jag glädjas åt att lillebror köpt Dmitrij Gluchovskijs 2034. Då behöver jag inte ha någon inga-pengar-och-köpstopp-ångest. Sådant gillas. Dessutom får både lillebror och jag läsa en bra bok. För kan den vara annat än bra, uppföljaren till fängslande 2033? Gluchovskijs språkbruk fick mig att falla som en fura och jag hoppas på ännu en mörk historia i en karg och skitig miljö. Jag är dock inte helt säker på att jag kommer klara av att se på omslaget speciellt ofta. Ögon – sargade eller missfärgade på något vis, är min stora skräck här i livet. Huvvaligen!
Lite extra glad är jag för att jag lyckats få lillebror hooked on böcker (om än bara en enda författare). Lillebror som läste sin första roman vid 25 års ålder! Det – mina vänner – är bara fyra år sedan nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar