måndag 29 augusti 2011

Efter sommar kommer sensommar

- Välkommen tillbaka till jobbet Hanna!
- Man tackar!
- Haft en bra semester?
- Ja, absolut!
- Synd bara att du hade så dåligt väder!

*typsikt-repa-med-nålen-i-vinylskivan-skriik*

Jag vet inte vilken värld de lever i men jag har då inte haft dåligt väder. Av fyra veckor har det varit ungefär två dagar jag inte kunnat sitta ute pga dagslångt regn, alla andra dagar har solen lyst någon gång under dagen. Sedan är jag av den bestämda åsikten att även regniga dagar kan vara bra väder. Man har tid att mysa in sig i soffan med en bra bok eller film, en kopp te och katterna som filt.

Eller så kan man helt sonika gå ut och dansa i regnet. Jag är nämligen av den bestämda åsikten att vädret inte styr mitt liv. Ja - såvida det inte är över 30 plusgrader då. I sådant fall ligger jag i skuggan och flämtar. I vilket fall, är jag ledig så gör jag lediga saker. Ska jag slappa och läsa en bok så är det förvisso skönt att ligga i hammocken men jag kan faktiskt lika gärna ligga i soffan.

2 kommentarer:

  1. Helt rätt inställning.

    Jag är nog en sådan som gärna gnäller över för mycket regn, gillar ju sol fet mycket ;)

    Men någon gång ibland är det ju mysigt.

    Kramiskramis

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också solen (värme - not so much) men den avgör ju inte om jag haft en bra semester eller ej. Det känns lite tragiskt om sol eller inte sol ska vara den viktigaste faktorn.

    SvaraRadera