onsdag 23 mars 2011

Boktolva i tretton delar - en uppdatering

För tillfället är jag helt uppslukad av Neil Gaimans Sandman (har nyligen klickat hem nästa del i ordningen!) och tydligen så måste man jobba också, för att tjäna pengar till hyra (och nya böcker). Det innebär dock inte att jag glömt min boktolva. Faktum är att de flesta författarna nu finns representerade i den enorma hög av böcker som ligger här hemma och bara väntar på att bli lästa.

Zeh, Vonnegut, Süskind och Coupland är de enda som saknas. Ynka fyra av de 13 som min smällfulla boktolva består av. Det är inte illa pinkat tycker jag, inte med tanke på att jag har hela året på mig.

Ja, de ska ju läsas också förstås. I dagsläget har jag läst Cormac McCarthys Vägen och drygt halva Främlingen i huset av Sarah Waters. Jag har också lidit mig igenom februari och den sämsta läsmånaden på evigheter. Det är hemskt men jag hade ingen som helst lust att läsa. Ingen lust! Det enda jag möjligtvis hade lust med var att ligga i sängen och stirra i taket. Jag tackar solen och Neil Gaiman för att de dragit mig ur denna vidriga depression.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar