torsdag 10 februari 2011

Jag älskar snö men kanske inte så mycket just när det snöar blötsnö...

Det är så härligt att komma hem från jobbet klockan halv nio på kvällen! Att slira fram i snömodd, skotta parkeringsplatsen, pulsa runt med snö långt upp på byxbenen och sen skotta lite mer hemma framför dörren. Det är lite extra kul att göra det svälthungrig!

Alltså, jag älskar snö! Det gör jag verkligen men den gör sig liksom bäst när den redan ligger och framförallt gör den sig bättre när det är minusgrader. Så, eftersom det är februari och därmed troligen minst en månad kvar på vintern kan vi väl bestämma att det snöar färdigt nu och sedan blir 5 minus o sol?

Ja, det låter som en bra plan. Vi beslutar det helt enkelt!

2 kommentarer:

  1. Instämmer med att snön inte alltid kommer så lägligt. Jag tycker om snö. Här var det lättskottat./Anette

    SvaraRadera
  2. Skönt! Här var det tungt! Ska bli spännande att se om jag får ut bilen nu på morgonen.

    SvaraRadera