måndag 17 januari 2011

En kamp mot djävulen

Åh, vad jag hatar det här vädret. Snö – tö. Snö – tö. Våta isgator. Ett evigt molntäcke. Fan, inte ens vindarna är vad de borde! Istället för att vara isande, vinande och det perfekta scenariot för en bra skräckis är de bara blöta. Delar av en vinter som inte riktigt är.

Det är lätt att falla för frestelsen att deprimerad dra täcket över huvudet och sova bort alla lediga dagar. Tycka synd om mig själv. Istället drar jag på mig täckbyxorna och det något fejkade leendet och ger mig ut i snålblåsten. Nere på tobaksaffären ligger ett bokpaket i väntan att bli upphämtat och där, om än ingen annanstans, finns det levande själar att möta.

Till helgen hoppas jag få värma mig vid en sprakande brasa. Jag behöver få denna kyliga väta ur kroppen. Jag behöver något som muntrar upp. Jag vägrar förlora mot svårmodet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar