tisdag 7 december 2010

En boknörds lyxproblem

Att vara mellan böcker suger. Högen av olästa böcker bara ligger där och hånstirrar på mig, övertygad om att jag inte kan bestämma mig för vilja jag ska läsa härnäst. Oftast har den - högen - helt rätt i det. Min beslutsångest är total.

När man har ångest är det skönt att få prata av sig med goda vänner. Inte för att mina någonsin förstår mitt dilemma. Faktiskt så tycker de mest att jag är konstig som läser så mycket över huvud taget. Men eftersom jag har de bästa av vänner så lyssnar de ändå.

För tillfället är högen av olästa böcker lite extra stor (Hur det kommer sig? Jag hade ju köpstopp!) och fick sitta bra länge för att gå igenom vilka typer av böcker jag hade att välja på. Ni vet. En spökhistoria, en westernfantasy, en sci fi, en vampyrroman osv osv. Vips vet jag vad jag ska läsa. Vad som lockar mest. Jag tror faktiskt inte väninnan sa ett enda ord (däremot är jag övertygad om att hon både suckade och skakade på huvudet) och ändå lyckades vi reda ut röran. Skönt tycker jag!

Det blir Dan Simmons lilla nätta the Terror. Ynka 955 sidor. Den läser ju jag på en pisskvart!

1 kommentar: