söndag 5 december 2010

25 - En första

Ett första. Det första blogginlägget någonsin. Från en annan tid, på en annan plats. Saker har förändrats sedan dess. Verkligen!

Beautiful ambiance

Har ingen som helst lust att jobba. Jag sitter hellre och ser ut genom fönstret. Det är så vackert med de frostiga trädkronorna utanför och den snövita skogsbacken på andra sidan kanalen. Den utstrålar en känsla av frid.

Jag tycker om när det är mycket skog och ett fåtal hus.
Skogar av betong är helt enkelt inte min grej.
Apropå ingenting så måste jag köpa lite nya blommor till mitt fönster här. De som finns är Annikas (hon som jag officiellt delar rum med men som aldrig sitter här) och två av tre är fina (den tredje är ranglig och ser ledsen ut) men jag vill ha mina egna. Gärna många också Blommor gör mig glad!

Nej, jag har ingen lust att jobba. Det jag skulle göra idag kan jag inte göra för att i uppdateringen av vårt labdatasystem har förvaltningen glömt de artiklar jag jobbar med och sen har de skickat den enda som kan fixa det på semester i Spanien. Mycket smart… Inte är Helpdesk bemannat den här veckan heller, vilket innebär att de som kommit tillbaka från sin julledighet och ska starta upp fabrikerna inte kan få de lösenord de glömt (som alltid efter en ledighet) och därför inte kan ta ut några prover. Helt otroligt smart… Jag undrar om den där pratkvarnen vi har till systemförvaltare har en aning om hur många millar det kostar företaget när vi måste ställa en fabrik?! Han som är så mån om att spara pengar för att han ska se bra ut hos ledningen… En typisk slicka-uppåt-sparka-neråt-människa som gillar att snacka skit om de (i hans åsikt) dumhuvuden som inte tycker lika som honom. Åh vad jag hatar sånt!! Jag hoppas innerligt att han får mycket skit för det här.
Jag tror verkligen jag ska sitta och njuta av utsikten idag. Härifrån 7:e våningen är den helt okej. Den får till och med fabriksområdet att se hyffsat ut Jag ska sitta här och filosofera hela dagen tror jag. Möjligtvis att jag kan gå ut på lab och göra nåt litet, bara för att se lite upptagen ut. Alla här gör ju så, mer eller mindre, så idag är det faktiskt min tur!!

Jag funderade på om jag skulle söka det där jobbet som kvalitetsvärderare men jag tror att jag låter bli. Visst vill jag jobba någon annanstans, med andra arbetskamrater, men jag tror inte jag vill ha ett rent kontorsjobb. Jag tycker om att jobba med händerna! På lab får man göra det både när man slaskar med kemikalier och när man mekar instrument, som värderare får man aldrig göra det och jag tror att det skulle driva mig till vansinne i längden. Mer än vad vissa av mina nuvarande arbetskamrater lyckas med.

Det fanns ett jobb som sömmerska ledig på ams.se, jag skulle hellre ta det! Jag tror det skulle vara ganska kul.

Fast jag måste nog öva lite mer på sömnad innan jag tar ett sådant arbete.
Jag skulle vilja lära mig sy korsetter! Det skulle va en alldeles utmärkt sysselsättning på kvällar och helger, betydligt mer kreativ och givande än att spela meningslösa dataspel. Man kan slösa all sin tid på sådant, hur skönt det än är för den schizofrena hjärncellen. Jag tror att det skulle vara precis lika skönt att sitta på golvet (jag trivs på golvet) med benen i kors, helt fokuserad på en halvfärdig korsett.

Jag tror jag skulle trivas med det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar