fredag 3 december 2010

23 - Det här får mig att må bättre

Framför allt människor, älskade människor, mina människor. Och mina katter. När den stora kryper upp i knät och visar att jag är hans allt. När den lilla väcker mig med att spinna och klappa mig på kinden med en mjuk tass.

Den första vårdagen. Sommaren på landet. Båtturer. En brasa och en bra bok. Att hitta en ny favoritförfattare, att ta långa promenader i skogen och långa fika stunder med bästa vännerna, att se Fisen o Fjant spela upp en improviserad teater. Snö. Mandariner. Doften av vanilj.

Att kunna vara glad och sprallig inför andra, inte bry sig om vad andra tycker. The big bang theory. Mormors plättar. Doften av hyacinter. Höstens alla färger. En bra massör. TV-spel. Kreativitet. Att skratta till magen och käkarna värker.

De små sakerna som visar att godheten är större än det onda. Livet och nuet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar