tisdag 30 november 2010

20 - Den här månaden

Har varit omvälvande, tuff, lärorik, rolig och fullkomligt utmattande. Att börja jobba efter en lång arbetslöshet, att göra något jag aldrig gjort förut och att träffa så mycket nya människor har varit det bästa och det värsta jag gjort på länge. På köpet har jag blivit en dålig bloggare.

Jag skyller på tolvtimmars nattpass och tankar som far runt i skallen likt Kvicken under en Quiddichmatch. De är svåra att få grepp om. Orken att jaga dem och sätta dem på pränt har inte infunnit sig men jag hoppas att det ska bli ordning på det snart. Om inte annat blir det kanske ordning på det om jag skulle vara utan vikariat efter nyår. Jag har nämligen världens kanske kortaste vikariat. Jag kommer inte ens vara fullärd när jag slutar om så blir fallet.

Men för att hålla mig till ämnet. Det har varit en månad av förädring, minst sagt. En kul månad och en kall månad. Det är vackert ute nu!

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna att du får vara kvar. När kan du få veta om du får vara kvar? Kan tänka mig det tar tid innan du kommer in i rytmen./Anette

    SvaraRadera
  2. Ja, när får jag veta om jag får vara kvar..? Dan före julafton kanske? Har frågat min chef men han har noll koll.

    SvaraRadera