söndag 28 november 2010

18 - Min favoritfödelsedag

Jag tillhör skaran som älskar att fylla år. Ytterst lite bryr jag mig om att jag blir äldre. Jag tycker om att få stå i centrum av den enkla anledningen att jag är jag. Jag tycker om att träffa mina nära o kära. Och jag ska inte sticka under stol med att jag tycker om att få presenter.

Att välja en känns näst intill omöjligt. Den finns några födelsedagar jag minns alldeles särskilt. Varma vårdagar i slutet av 80-talet, när det var saft och bullar i solen och lekar vid trollstenen i skogen.

Min åttonde födelsedag spenderade jag i sängen, efter magsjuka och trodde jag skulle bli själv hela dagen men grannpojken kom över med ett brädspel i present. Vi spelade och drack saft och det var en fin födelsedag, sjukdom till trots.

Den senaste födelsedagen ligger också bra till som favorit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar