söndag 21 november 2010

11 - Mina syskon

Jag har en bror. En två år yngre bror. När vi var små kunde vi inte lämnas ensamma tillsammans för då slog vi ihjäl varandra. På riktigt! Han har sparkat sönder min sovrumsdörr och jag har kastat en sax efter honom. Att ingen av oss har några större men från den tiden är ett smärre under. Ibland har jag dåligt samvete för hur jag slog honom som barn men så funderar jag en stund och konstaterar att han var en jävel på att retas. Ta till exempel det där med vattenpistolen. När vi just flyttat in i våra nya rum efter att pappa byggt om hade vi en liten glipa ovanför väggen som skilde rummen åt. Innan taklisterna kom upp. Min bror, som vet precis vilka knappar han ska trycka på fyllde en vattenpistol och sprutade in vatten på mig, över väggen. Det kan mycket väl hända att jag sparkade hål i hans dörr den dagen.

De enda gångerna vi inte slogs var när vi klarade världar i Super Mario tillsammans, eller spöade skiten ur Gannon för prinsessan Zeldas räkning. Då var det teamwork på hög nivå.


Idag slåss vi inte alls. Mycket för att han är nästan två huvuden längre än mig och typ jättestark. Och för att han är så otroligt snäll. Min bror är förmodligen det snällaste som går i ett par skor. Han är händig, teknisk och smart, en av mina bästa vänner och pappa till två underbara ungar. Jag är stolt över att vara hans lilla storasyster.

2 kommentarer:

  1. Men jösses så fint skrivet å jaa han är nog en av dom snällaste människor jag känner din bror å min kusin.
    Kramkramkram

    SvaraRadera
  2. Snäll mot dem som är snälla men gör honom inte förbannad för då smäller det :)

    KRAM

    SvaraRadera