tisdag 16 november 2010

06 - Min dag

Min dag började men väckarklockans ilskna tjutande. Klockan fem är inte en mänsklig tid för uppstigning. Inte desto mindre var det just det jag gjorde, ja – efter att jag snoozat tre gånger förstås.

Ren vilja (och ett bar bländande billyktor) höll mig vaken på vägen till jobbet. Jag börjar med att byta till arbetskläder och tar sedan en kopp kaffe tillsammans med mitt skift. Vi behöver inte vara nere i produktion förrän till fem över sju. En kopp är alldeles för lite just idag.

Sedan följer tolv timmar då jag lastar infusionspåsar, synar infusionspåsar och packar infusionspåsar. Egentligen är det packroboten som gör grovgörat i packningsprocessen. Min fadder (som för övrigt är en grym lärare) fyller mitt stackars trötta huvud med mer och mer info. Ren vilja håller mig vaken även på vägen hem.

Hemma matar jag katterna. Borstar tänderna. Tar ur linserna. Släpper ut katterna som snällt varit inne hela dagen. Dråsar i säng men somnar inte. Det är svårt att slappna av när man fokuserat så hårt på att göra det motsatta en hel dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar