lördag 23 oktober 2010

Klädutmaningen dag 2

Städning i föreningen idag. Vi har krattat löv, klippt buskar och ja – krattat löv under fyra timmar. Jag hoppades innerligt att det skulle snöa lite mer igår så att löven var dolda under snön men nej, istället valde vädergudarna att smälta all snö. Alltså fick vi kratta. Tack för den, liksom!

Dagens outfit består av ett par svarta jeans (mycket av mina kläder är svarta helt enkelt för att jag gillar svart), ett vinrött långt linne och en svart farfarströja. Nu har jag lagt till raggsockor och en filt men fan, jag fryser ändå. Fasen så ruggig man kan bli av att vara ute länge, grillad korv och kaffe till trots.

Jag tror minsann att mängder av levande ljus, en stor kopp te och boken blir mitt sällskap i eftermiddag. Jag läser En mässa för de döda nu och hoppas innerligt på en oväntad twist. Det är förvisso kul med pusseldeckare men inte ens jag vill avslöja lösningen efter endast 40 sidor. Håll tummarna för den där twisten vettja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar