måndag 6 september 2010

så går vi runt kring ett enebärssnår

Nu har jag växelvis sökt jobb och grävt rabatt hela dagen. Rabattgrävande och onda bihålor går inte bra ihop. Det är som att bli sparkad i nyllet varje gång man lutar sig framåt. Jag blir faktiskt inte speciellt förvånad om huvudet exploderar i näsans riktning vilken sekund som helst. Mest problem har jag dock med håret. Det är slitet och tovigt men samtidigt otroligt ofluffigt. Näst intill stripigt (och är inte det ett fult ord?! Stripigt. Smaka på det.) Det är faktiskt sorgligt och behöver en rejäl omgång av en frisör. Om man piffar till sig mår ju själen bättre och just nu känner jag mig fruktansvärt opiff. Tack vare (på grund av?) håret, det förbannade enebärssnåret.

Sai whit messy hair av Matthew James Taylor

En frisyr, en snygg hösttröja och hmm... målade naglar. Det känns som den ultimata lösningen på min opiffhet*. Jag ska minsann ge mig själv en ordentlig manikyr ikväll, samtidigt som jag ber till högre makter om en snygg tröja och funderar på vilken frisyr jag vill ha.

*Nej, det är inget riktigt ord men en förbaskat bra beskrivning av mitt allmänna tillstånd.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det var ett riktigt bra ord!!!/Anette

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det ganska talande?!

    SvaraRadera