måndag 23 augusti 2010

När verktygen är slut dansar Murphy på bordet

Alltså, nu skulle jag vara sådär duktig och sätta upp den där regeln som ska göra att den hembyggda garderoben ser stängd ut när den faktiskt är stängd. Den (regeln) har stått lutad, först mot hallväggen och senare mot sovrumsväggen i ett och ett halvt år. Ett typiskt jag-gör-det-sen-projekt.

Nu har jag i alla fall mätt och sågat och stämjärnat (nej, jag är fullkomligt medveten om att det inte heter så men trots min 4:a i träslöjd har jag inget bättre ord för det) så att regeln blivit lagom lång och har en urgröpt sida med plats för golvlisten.

Regeln har blivit något krokig av att stå lutad och jag har fixat så att den konkava sidan kommer mot väggen och på så vis försvinner. Sen är det bara att skruva. Eller, det skulle bara vara att skruva om jag hade en skruvdragare som var tillräckligt stark. Nu har jag tydligen inte det och därför står regeln fortfarande där alldeles lös.

Skillnaden är att regeln nu står inne i garderoben istället för utanför och därför behöver jag inte bli påmind så ofta. Hörde jag ett gör-det-sen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar