onsdag 11 augusti 2010

Bokhoras sommarutvärdering

Det är skönt att läsa om de som har höstlängtan, för det har jag också. Soffmys, varma filtar, tända ljus och en massa läskiga böcker. Då känner jag livet i mig. Inte för att sommaren på något sätt är en oäven läsperiod, den är bara annorlunda. Nu ska den sammanfattas och på Bokhora har man redan börjat. Såklart hänger jag på.

1. Bäst i sommar?
Åh, men det är utan tvekan Människohamn. Jag vet inte, men den vägrar släppa sitt obönhörliga grepp om mig.

2. Sämst i sommar?
Jag har haft en bra lässommar och inte trillat på något riktigt dåligt. Måste jag säga något så höll väl inte alla Joe Hills noveller i Vålnader den klass jag hade hoppats.

3. Vad har du helst läst på stranden?
På stranden läser jag gärna någon tidning, jag har en förkärlek för vetenskapstidningar. Annars löser jag korsord eller läser Agatha Christie.

4. Var har du läst mest?
I hammocken. Den underbara älskade. Fast när det var 35 grader varmt läste jag inne i soffan, för där var det 10 grader svalare.

5. Har du haft någon läsprojekt under sommaren som du lyckats eller misslyckats med?
Nej, inte annat än att jag läst mindre än jag velat. Det där jobbsökandet har hela tiden fått gå före.

6. Nämn en ny bok du köpt under sommaren?
Staden som slutade andas av Kanneth J Harvey hittade ner i min shoppingpåse för en tid sedan. När en bok kostar 20 riksdaler kan man helt enkelt inte låta bli.

7. Vad ser du fram emot att läsa i höst?
Det är så mycket! Boken ovan naturligtvis. Sköna juveler av PG Woodhouse, som jag fått efter farfar. Mera Charlaine Harris. Några Stephen King jag tänkt läsa om och apropå King så har jag ju sista boken i Dark Tower-serien kvar. Jag vet inte riktigt om jag ser fram emot den – eller jo, den bara måste vara lika bra som trean. Vi bestämmer det. Så, nu ser jag fram emot den också och listan blev genast oändlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar