lördag 21 augusti 2010

Äppel päppel - vilket är ditt favoritlässnacks?

Popcorn är väl en klassiker när man ser på film? Klassiker när man plockar fram boken är nog en stor kopp te eller ett glas vin men jag har alltid haft en lite mer udda favorit. När jag ska ha en extra mysig lässtund hemma vill jag gärna linda in mig i en filt och äta ett saftigt äpple.

Äpplet har varit favoriten sedan jag såg Den oändliga historian för första gången. När Bastian är som mest uppe i historien om Atreyus kamp mot Ingentinget, när åskan går och ljusen fladdrar drar han filten långt över öronen och äter sitt gröna äpple. Läpparna är alldeles blanka av äppelsaft och fingrarna är kladdiga. Det ser så gott ut!

Det måste ha påverkat mig djupt för när nu Den oändliga historian visades på tv blev jag kopiöst sugen på äpple. Jag har inge äpplen och jag funderar frenetiskt på vad jag skulle kunna kompensera suget med men nej... Det vill sig nog inte bättre än att jag får åka iväg och köpa några stycken. Ett äpple, en filt och boken känns helt enkelt som ett måste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar